söndag 27 februari 2011

Symmetri

Det finns grader av helvete i helvetet. Sägs det. Enligt symmetrilagar måste det även finnas grader av himmel i himlen. Detta är hittills obeforskat, inte så mycket i alla fall. Jag kommer snart att försvara en avhandling i ämnet, den första i sitt slag, vid Fakulteten. Min forskning visar att det kan finnas rationella skäl att välja helvetet före himmelen. Symmetrilagarna är oruckbara

Alla liljor, rosor, aklejor
Dra åt helvete med er
Mitt raseri har berövat mig
förstånd
Jag livnär mig på gnagare
som jag sliter itu med mitt
äckliga gap
På humana lämningar
som jag slukar osorterade
På minnen jag trodde var borta
Mitt förakt för allt som anses vackert
är arkaiskt, mordiskt, primalt
Jag utvecklar mitt sanna,
länge undertryckta Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar