fredag 25 februari 2011

Otacksamhet

Jag är hemlös. Jag kan inte säkert svara på din fråga hur länge. Länge. Jag har bott på härbärgen så länge jag minns, mitt pick-o-pack ryms i en hemlig ficka i fodret på min slitna jacka. Många har försökt hjälpa mig ut ur armodet, vissa av medlidande, andra som ett projekt syftande till frälsning (deras). Jag säljer en tidning på gatan, tidningen heter "Dra åt helvete, jag vill inte ha din förbannade medömkan". Jag är chefredaktören, redaktionsrådet vårdas inneliggande pga kedjereaktion.

2 kommentarer:

  1. Hej Cilax, Lise från John Arthur Ekeberts blogg här. Jag blev så nyfiken på dig från dina fina kommentarer. Det är så skönt att höra andra säga det jag säger.

    John kommer att jubla när han ser din text om hemlöshet.Ni är kollegor. Som poeter. Av klass.

    Folie á trois, ha ha

    SvaraRadera
  2. Tack Liselott för dina uppskattande ord.
    Poet och poet. Jag ser mig inte som poet. Snarare som en ylande predator som äntligen fått utlopp för sitt raseri genom att kludda ner ord

    SvaraRadera